Jasmine Car Care autós blog
Az 1978-as Chevrolet Corvette néhány hónappal az ötszázezredik autó saint louis-i gyártósorról való legurulása után érkezett. Bármilyen jelentős mérföldkövet is jelentett ez az legyártott ötszázezer darab a Chevrolet Corvette történetében, illetve sikerének mércéjében, ugyanilyen jelentőséggel bírt az 1978-as Corvette megjelenése, mivel ebben az évben lett 25 éves az amerikai sportkocsi, amely menet közben kezdett ikonná válni. A Corvette 1953-ban jelent meg és az első igazi, amerikai gyártású sportkocsi volt. Ezt az örökséget vitte az 1978-as Corvette igen sikeresen tovább.
A Ferrari számára 1966 – 1967-re elengedhetetlenné vált az eladások növelése és ezzel párhuzamosan a gyártási költségek csökkentése. Mivel a Dino 196S modell már készen volt házon belül és jól szerepelt a versenypályákon, egy kiváló lehetőség nyílt a Ferrari számára, hogy a 196S típust átdolgozva létrehozzon egy új modellt, amelyet a Ferrari működése óta először gyártósoron lehetett elejétől a végéig legyártani. Az új modellhez a Pininfarina finom és klasszikus vonalakkal állt elő, a Fiat pedig adta a V6-os benzinmotort, amit keresztben terveztek beépíteni.
Ebben a bejegyzésben a Dino 206 GT, illetve a 246 GT / GTS típusokról lesz szó (a GT a kupé, a GTS a targa kivitelt jelentette).
Jó néhány látványos sportautó készült sirályszárnyas – azaz felfelé nyíló - ajtókkal és ezek közül néhány büszkén viseli a csillagot az orrán. Sokféle sportkocsi létezik. A brutál erős motor, teljesítmény, a design – és a márka maga - határozza meg, hogy az adott sportautó sikeres lesz vagy sem. A Mercedes-Benz ilyen jellegű modelljei ebben a kategóriában a W198 300 SL, a kísérleti C111 és az C197/ R197 SLS AMG.
A következőkben a fentiek közül a W198 300 SL-ről, illetve érintőlegesen a W121 190 SL-ről lesz szó.