Az oldal jelenleg ZÁRVA van!
Kérem próbálkozzon újra egy későbbi időpontban.

Gépek és eszközök a jármű- és gépjavítás, az ipari karbantartás és a motorsport számára

Kérdése van? Hívjon minket! +36209229955

Jasmine Car Care autós blog

Chevrolet Corvette C3 Silver Anniversary

2021.01.02 18:21
Chevrolet Corvette C3 Silver Anniversary

Az 1978-as Chevrolet Corvette néhány hónappal az ötszázezredik autó saint louis-i gyártósorról való legurulása után érkezett. Bármilyen jelentős mérföldkövet is jelentett ez az legyártott ötszázezer darab a Chevrolet Corvette történetében, illetve sikerének mércéjében, ugyanilyen jelentőséggel bírt az 1978-as Corvette megjelenése, mivel ebben az évben lett 25 éves az amerikai sportkocsi, amely menet közben kezdett ikonná válni. A Corvette 1953-ban jelent meg és az első igazi, amerikai gyártású sportkocsi volt. Ezt az örökséget vitte az 1978-as Corvette igen sikeresen tovább.

 

Az autópiac akkoriban drámaian más volt és sokkal több kihívást jelentett mint 1953-ban, amikor Harley Earl prototípusát bemutatták New Yorkban, a General Motors Motorama rendezvényén. Ennek ellenére a 25 éves évforduló kiváló alkalmat jeletett a General Motors számára, hogy méltó módon emlékezzen meg a modell pályafutásáról. Ebben az időszakban a sportautókra vonatkozó kereslet a kategória egészét tekintve csökkenő tendenciát mutatott. Minden egyes évben a gyártóknak egy sor új politikai, környezetvédelmi és pénzügyi kihívással kellett szembenézniük, ami a sportkocsik gyártását meglehetősen problémássá tette. Az 1973-1974-es olajembargó miatt a vevők kerülték a korábban népszerű benzinzabáló autókat és a figyelem a gazdaságosabban fenntartható, kisebb fogyasztású – főleg japán gyártású – autók felé fordult. Ami ezeket az autókat még kívánatosabbá tette az üzemanyag fogyasztáson túlmenően az volt, hogy ezek jóval megbízhatóbbak voltak műszaki szempontból, mint az amerikai gyártmányok. Ezeken túlmenően a magas üzemanyag árak, az emelkedő biztosítási díjak és a környezetvédelmi – emissziós – normák szigorodása miatti fejlesztések költségei miatt (is) emelkedő autó árak nem kedveztek azoknak, akik új autót szándékoztak vásárolni. A kereslet hiánya természetesen a gyártókat is érzékenyen érintette.

 

Chevrolet Corvette C3 Silver Anniversary (1978) - Forrás: saját fotó

 

 

Chevrolet Corvette C3 Silver Anniversary (1978) - Forrás: saját fotó

 

Az ilyen gazdasági közeg ellenére a General Motors rájött arra, hogy a körülményektől függetlenül a Corvette nélkülözhetetlen a palettáról mint magasabb árréssel értékesíthatő modell. Ezen túlmenően ezt a modellt használták vevőcsalogatónak, hogy az emberek minél többen menjenek be az autószalonokba. Azt is felismerték, hogy a Corvette tulajdonosok márkahűsége jóval az átlag felett van. Emiatt azt is gondolták, hogy ha már ez így van, és számok azt mutatják, hogy az értékesítés így is a korábbi darabszám körül, annak közelében van, azaz így is veszik az autókat, nem szükséges egyelőre bármilyen módosítás / ráncfelvarrás a típuson. Ebben a gondolatmenetben az is benne volt, hogy a General Motors portfóliójában több olyan modell is volt, amit át kellett dolgozni a gyártási költségek racionalizálása miatt, így nem a harmadik generációs Corvette átdolgozását tartották elsődlegesen fontosnak. De – amint az a következőkben látható – a téma nem felejtődött el teljesen, ugyanis a Corvette gyártásának 25. évében elindult egy új modell tervezése is, azonban ehhez a fejlesztéshez nem csatoltak ütemtervet.

 

Chevrolet Corvette C3 Silver Anniversary (1978) - Forrás: saját fotó

 

A Chevrolet vezetése nem tudott a helyzetbe belenyugodni és úgy döntöttek, hogy a jelenleg futó szériával kellene valami különlegeset tenni, ha már a nyakukon a 25. évforduló. Ezt követően a kérdés a következő volt: hogyan lehet a rendelkezésre álló minimális költségvetésből figyelemre méltóan módosítani a Corvette-et. A valaszra nem kellett sokáig várni. A hátsó részen módosítottak, ahol levágták a vitorla alakú hátsó oszlopokat és az egész helyére egy kapjon egy nagy és ívelt hátsó ablakot. A Chevrolet mérnökei ezzel a változtatással elérték, hogy az öregedő harmadik generációs Corvette kinézetét nemcsak feldobták, hanem visszahozták az 1967-ig sikeresen szerepelt karosszéria kialakítást (amit a vevők egyébként hiányoltak), ami a hátulját illeti.

 

Chevrolet Corvette C3 Silver Anniversary (1978) - Forrás: saját fotó

 

Bár az autó ezzel nem lett 5 ajtós (hatchback) kivitelű (bár volt erről szó, de elvetették), az óriási hátsó ablak nemcsak a kocsi kinézeten, hanem a vezethetőségén, biztonságán is javított, mivel jelentősen javult a kilátás minden irányban. Ezen túlmenően a korábbi modellek által kínált csomagtér közel háromszorosát tudták kiakítani.

A Chevrolet úgy gondolta, hogy a 25. évfordulót illik egy különleges csomaggal emlékezetessé tenni, Ebből adódóan az 1978-as modell két tónusú ezüst színű fényezést kapott speciális tűcsíkkal, ami elválasztotta az alsó, sötétebb szürke festést a felső ezüsttől. Ezen túlmenően különleges emblémát, alumínium felniket, kettős „sport” tükröket kapott.

Mechanikailag az autó ugyanaz maradt, mint az 1977-es változat, csak nagyobb üzemanyagtankot kapott és szélesebb gumikat, bár volt választható motor és sebességváltó kínálat.

Az 1978-as sorozat olyan jól sikerült, hogy különleges kivitelt is készítettek belőle, ez volt a Corvette Pace Car, illetve megalapozta a Covette további, máig tartó népszerűségét.

Chevrolet Corvette C3 Silver Anniversary (1978) - Forrás: saját fotó